فرشید اکبری

ترنم روابط عمومی الکترونیک

ترنم روابط عمومی الکترونیک

akbarifarshid

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

پارک کوهستانی دراک در شهر راز؛ شیراز

دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ق.ظ

پارک کوهستانی دراک(کلیپ)

طلوع خورشید در دراک(کلیپ)

چشمه زیبای دراک در پاپیز(کلیپ)

 آسمان دراک(کلیپ)

 بر فراز شیراز(کلیپ)

 معرفی شیراز(کلیپ)

آبنمای ریتمیک دراک(کلیپ)

  شیراز در مسیر رشته کوههای زاگرس واقع شده است . این موقعیت باعث شده است که آب و هوای معتدل در استان فارس بیش از سایر شهرها احساس شود به طوری که در شمال شیرازو در شهرستان سپیدان به راحتی در زمستان به چشم اندازهای برفی و درجنوب به دریاچه مهارلو دست پیدا می کنید . پارک کوهستانی دراک با فضا سازی های مختلفی که در آن پیش بینی شده است ، هم شما را به یاد قسمتهای مختلف گردشگری استان فارس می اندازد و هم شرایط آب و هوایی خاصی را برای شما فراهم می آورد که حتی در روزهای گرم تابستان نیز روخ انگیز و فرح بخش است .

یکی از کمبودهای شیراز در سالهای اخیر وجود بوستان های بزرگ محسوب می شود که این کمبود باعث شده بزرگترین بوستان های این کلانشهر، جنت با 40 هکتار و آزادی با 22 هکتار مساحت باشند.

پارک کوهستانی دراک یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های ایران است که در شهر شیراز و در دامنه کوه دراک در شمال غرب این شهر قرار دارد.

عملیات ساخت این پارک در اسفند ماه ۱۳۹۲ آغاز گردید و پس از چهار سال فاز اول آن به مساحت ۵۸۰ هکتار در تابستان ۱۳۹۶ توسط شهرداری شیراز گشایش یافت.

درفاز اول امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، پیاده راه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، باغ گیاهان دارویی و… در اختیار عموم قرار گرفت و درختکاری در مجموعه به‌طور وسیع انجام شد. طرح توسعه این پارک در فازهای دوم و سوم هم‌اکنون در حال انجام است و با ساخت سد تنگ سرخ مساحت آن به ۱۰۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

آلاچیقهای بسیار زیبا در بالای کوه و پل معلق چوبی و زیپ لاین ۱۲۰۰ متری که از بزرگترین زیپ لاینهای کشور محسوب می شود و انواع چشم اندازها و مدلهای بزرگ آثار باستانی مثل گهواره دید و بند امیر و …از مواردی است که فضای تفریحی و گردشگری مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است .

 زیپ لاین دراک(کلیپ)

 بزرگترین زیپ لاین کشور(کلیپ)

 ماکت شهربازی دراک

 ماکت هتل دراک

 امکانات

در این پارک امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری، پیاده راه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، زیپ لاین، باغ گیاهان دارویی، دریاچه مصنوعی و… وجود دارد و طرح توسعه آن نیز شامل ساخت تله کابین، هتل، رستوران و فست فود، شهر بازی، زیستگاه حیوانات و باغ پرندگان و… می‌شود.

 موقعیت

این بوستان در دامنه کوه دراک واقع در شمال غرب شهر شیراز و در کنار بزرگراه دراک و شهرک برف فروشان قرار دارد. ورودی مجموعه از درون شهرک برف فروشان می‌گذرد.

 پارک پرندگان دراک(کلیپ)

 پروژه باغ پرندگان شیراز

پروژه ای در ستایش ” آزادی ” برای انسان و پرنده به عنوان دو همزیست اکولوژیک

گفتنی است پرندگان در این باغ در قفس و محصور نخواهند بود و این پروژه در ارتفاعات دراک طراحی شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۹
فرشید اکبری farshid akbari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی