فرشید اکبری

ترنم روابط عمومی الکترونیک

ترنم روابط عمومی الکترونیک

akbarifarshid

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

ترور بیولوژیک

چهارشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۵۱ ب.ظ

مریم میرزاخانی بانوی نابغه ریاضی در سن ۴۰ سالگی از دنیا رفت و برخی علت ابتلا به سرطان او را ترور بیولوژیکی عنوان کردند.

 

مریم میرزاخانی بانوی نابغه ریاضی ایران و جهان  بود که در سال ۲۰۱۴ موفق شد به دلیل نظریه «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده جایزه مدال فیلدز شود که برترین جایزه در علم ریاضیات محسوب می شود.

 
مریم میرزاخانی نخستین زن در جهان بود که بالاترین جایزه جهانی در حوزه ریاضیات را از آن خود کرد و فاتح بلندترین قله ریاضیات دنیا شد.

بانوی ایرانی که نابغه ریاضی جهان شد

همچنین این بانوی دانشمند تنها ایرانی بود که توانست مدال برتر فیلدز را در دنیا به نام خود ثبت کند، میرزاخانی در دبیرستان فرزانگان تهران تحصیل کرد  و در آن زمان برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی ۱۹۹۴ هنگ‌کنگ و ۱۹۹۵ کانادا شد  و به‌ عنوان نخستین دانش‌آموز ایرانی نمره کامل را در آزمون کسب کرد.

وی نخستین دختری بود که در ایران توانست مدال طلای المپیاد ریاضی  را بدست آورد و به عنوان نخستین دختر عضو تیم المپیاد ریاضی ایران شناخته شود.

این بانوی نابغه ریاضی ایران در دنیا دوران تحصیل کارشناسی خود را در دانشگاه شریف گذراند و با مدرک رشته ریاضی فارغ التحصیل شد و پس از آن مدرک دکتری خود را در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه هاروارد گرفت.

از ترور بیولوزیکی تا سرطانی که بانوی نابغه ریاضی را به کام مرگ کشاند

چراغ زندگی مریم میرزاخانی در ۴۰ سالگی خاموش شد

اما چراغ زندگی مریم میرزاخانی که خود روشن کننده مسیرعلم ریاضیات در دنیا بود در ۴۰ سالگی و پس از ۴ سال مبارزه با سرطان پستان در ۲۳ تیر ۹۶ (۱۴ جولای ۲۰۱۷) خاموش شد.

میزان واکنش‌ها به درگذشت مریم میرزاخانی به قدری زیاد بود که نام وی به یکی از ۱۰ موضوع مهم توییتر در سراسر جهان بدل شد.

گمانه زنی ها در مورد ترور بیولوژیکی مریم میرزاخانی

هر چند که علت مرگ مریم میرزاخانی سرطان پستان بود اما پس از مرگ این بانوی دانشمند ایرانی موضوع بیوتروریسم نیز مطرح شد، زیرا باور این مسئله که یکی از دانشمندان برتر جهان در کشوری چون آمریکا که درمان های پیشرفته ای برای بیماری سرطان پستان وجود دارد، جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری  از دست دهد.

در همان بحبوحه که ایران و جهان مبهوت خبر مرگ مریم میرزاخانی بود، موضوع بیوتروریسم و مرگ این دانشمند ایرانی را مقامات امنیت اطلاعتی روسیه مطرح کردند .

محمد کریمی‌نیا مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ درباره حمله بیولوژیکی به مریم میرزاخانی‌ نابغه ریاضی ایرانی اظهار کرد: مرگ مریم میرزاخانی ضایعه بزرگی برای ملت ایران و جهان بود.

این دانشمند بزرگ کشور فردی بود که سبک زندگی سالم داشت  و در کشور پیشرفته ای زندگی می‌کرد و به همین دلیل باید از خدمات بهداشتی و درمانی خوبی برخوردار می‌شد و با وجود ابتلا به سرطان پستان باید باید طول عمر بیشتری داشت.

بعضی کارشناسان لایه‌های اطلاعاتی از کشور روسیه ذکر کردن که امکان حمله بیوتروریستی‌ مریم میرزاخانی، دانشمند ایرانی وجود دارد اما بررسی‌ و صحت و سقم‌ مسئله نیازمند آن است که بررسی‌ های بسیاری انجام شود تا بتوان فرضیه های این چنینی را تأیید یا رد کرد  اما این فرضیه‌ را به سادگی نمی‌توانیم کنار بگذاریم و باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم تا تکرار این پدیده را شاهد نباشیم.

به هر حال چه با بیوتروریسم و چه به شکل عادی پروفسور مریم میرزاخانی به سرطان پستان مبتلا شد و این بیماری در سنین جوانی سراغ او آمد و چراغ زندگی او را خاموش و دنیا را داغدار کرد.

از ترور بیولوزیکی تا سرطانی که بانوی نابغه ریاضی را به کام مرگ کشاند

سرطانی که جان فاتح قله ریاضیات دنیا را گرفت

سرطان پستان خطری است که ممکن است سراغ هر فردی بیاید، ما جمعیت جوانی داریم بدون آنکه سونامی در راه باشد، پیش بینی می شود موارد ابتلا از ۳۸ مورد در روز به ۸ مورد در روز برسد.

زن خورشیدى براى یک خانواده است و مرگ نابغه علم ریاضى مریم میرزاخانى نشان مى دهد این سرطان چقدر مى تواند جان بگیرد و نشان دهنده اهمیت تشخیص به موقع و تلاش براى درمان قطعى و بازگشت به زندگى است.

مرگ مریم میرزاخانی ناشی از سرطان پستان نشان می دهد که این بیماری پیر و جوان یا دانشمند و بی سواد نمی شناسد و تشخیص به موقع و درمان زودهنگام چقدر در پیشگیری از مرگ ناشی از این سرطان تاثیرگذار است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۹
فرشید اکبری farshid akbari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی